Case

Tilt

De snelgroeiende startup Tilt brengt innovatieve producten naar nieuwe markten. We hebben een identiteit ontworpen die ze helpt het perspectief te veranderen.

Wat we deden

Merkstrategie, Merkidentiteit, Naming, Website, Communicatiemiddelen

2-header-tilt-b

Uitdaging

Uitbreiden naar nieuwe markten maar trouw blijven aan de oorspronkelijke missie.

Oplossing

Een zelfverzekerde identiteit die blijk geeft van flexibiliteit en vastberadenheid.

Ontmoet Tilt

Online manipulatie is de grootste uitdaging van onze tijd. In plaats van de slechteriken te bestrijden, helpt Tilt mensen online manipulatie te herkennen en hen te wapenen tegen de schadelijke effecten. Wat begon met één serious game, Bad News, is uitgegroeid tot een startup met mondiale ambities. Kan de merkidentiteit het bijhouden?

Samen groeien

Wat helpt is dat we deze klant heel goed kennen: we werken al jaren met het team samen aan games en ontwierpen hun eerste product Bad News. We hebben ze zien groeien en hun innovatieve producten naar nieuwe markten zien brengen. Er was een duidelijke noodzaak voor een meer volwassen, zelfverzekerde merkidentiteit en een ‘online communicatietoolbox’ om een ​​wereldwijd publiek te bereiken.

tilt-5

De merkidentiteit is voorzien van een onderscheidend logo; flexibel, met letters die zich aanpassen aan hun omgeving.

Nieuwe naam

Omdat de organisatie zoveel veranderingen heeft ondergaan, zijn we het proces begonnen met het verzamelen van input van iedereen binnen het bedrijf. We wilden praten over ieders verwachtingen en de gedeelde kernwaarden ontdekken. We vonden dat de oude naam niet echt meer paste en wilden een nieuwe naam vinden om het begin van een nieuw tijdperk te markeren. Wij kozen voor Tilt; vanwege de unieke kijk van het bedrijf op online manipulatie, en omdat het goed aansluit bij de verschillende gaming- en monitoringproducten.

Flexibel en clean

De merkidentiteit is voorzien van een onderscheidend logo; flexibel, met individuele letters die zich aanpassen aan hun omgeving. Het palet is uitgebalanceerd, met neutrale kleuren en één opvallende rode kleur om de urgentie van de missie te onderstrepen. Informele fotografie en vriendelijke illustraties zorgen ervoor dat Tilt opvalt tussen de massa van gelijksoortige bedrijven. De identiteit als geheel is strak en professioneel, wat de no-nonsense aanpak onderstreept.

Lettertype

We kozen voor Monument Grotesk, een zelfverzekerd lettertype dat past bij de praktische, praktijkgerichte aanpak van Tilt.

 

Bezoek de website
Fotografie door Jordi Huisman
Illustraties door Yara Ruby
Lettertype door Dinamo