Case

De Klare Lijn

Design komt thuis – Een merkidentiteit en webshop voor de toonaangevende interieurwinkel van Leiden.

What we did

Merkstrategie, Merkidentiteit, Naming, Webshop, Communicatiemiddelen

2-header-dkl-b

Uitdaging

Help een toonaangevende interieurwinkel met een lange geschiedenis om hun communicatie te moderniseren en een online publiek te bereiken.

Oplossing

De merkidentiteit is een uitnodiging om je eigen stijl te ontdekken, waarbij ieder soort klant zich thuis voelt.

De Klare Lij

Ontdek

De mensen die bij De Klare Lijn werken zijn designfans; mensen die enthousiast worden van de materialen, kleuren en het comfort van hun favoriete zitbank. Hun enthousiasme en creativiteit vormen het uitgangspunt voor deze merkidentiteit.

dkl-2-3

De identiteit is een uitnodiging om jezelf te zijn, waardoor iedereen – of je nu een Moroso-liefhebber bent of een fauteuil-fanaat – zich thuis voelt.

Toegankelijk ontwerp

We kozen voor een levendige, heldere stijl die de aandacht trekt en het voor klanten leuk maakt om de collectie te verkennen. Het nieuwe logo is super-helder en laagdrempelig. De Klare Lijn verdient leuk en toegankelijk ontwerp.

Favorieten van het team

De in-store presentatie kreeg een broodnodige upgrade; nieuwe raambelettering, muurstickers en aantrekkelijke verpakkingen. Favorieten van het personeel worden uitgelicht met persoonlijke, handgeschreven kaartjes.

Shopify

Net als de fysieke winkels wilden we dat de nieuwe website een plek zou zijn om rond te dwalen en inspiratie op te doen. Wij kozen voor Shopify om een ​​professionele webshop te bouwen, en ontwierpen een uniek template voor De Klare Lijn. Bezoekers kunnen de collectie op meerdere manieren verkennen. De site omvat een designblog, aanbevolen productgroepen en een steeds veranderende redactionele voorpagina. Om het leven van klanten en het team gemakkelijker te maken, zijn online en offline verkoop volledig geïntegreerd. Beiden lopen via Shopify, waarbij een Point Of Sale-systeem aansluit op de online voorraad.

dkl-2-11

Gemoderniseerd

Wij zijn erg blij met het eindresultaat; een merkidentiteit die net zo gastvrij aanvoelt als het team van De Klare Lijn. De winkels voelen gemoderniseerd aan, maar zijn nog steeds net zo eigenzinnig en karaktervol als voorheen. Als je in Leiden bent, loop dat even binnen en zeg hallo. En trakteer jezelf op een nieuwe lamp. Zij weten welke.