Case

Van der Tol

Van der Tol is een hoveniersbedrijf met een missie; een duurzame, groene stad realiseren waarin mensen lekker leven, wonen en werken.

Wat we deden

Merkstrategie, Merkidentiteit, Naming, Website, Communicatiemiddelen

Uitdaging

Verouderde identiteit en online communicatie vertelden geen consistent verhaal en droegen niet meer bij aan de grote ambities van de organisatie.

Oplossing

Nieuwe focus op “duurzame innovatie”; al generaties lang lopen de vakmensen van Van der Tol voorop. Dat maken we weer zichtbaar in tekst, beeld en uitstraling.

Nieuwe focus

Gusmanson ontwierp en ontwikkelde met veel plezier de nieuwe merkidentiteit en gebruiksvriendelijke website voor Van der Tol, een toonaangevend hoveniersbedrijf dat tuinen, buitenruimte’s en innovatieve projecten realiseert. De nieuwe merkidentiteit brengt het verhaal van Van der Tol scherp in focus; een rijke geschiedenis, bijzonder vakmanschap en de duurzame visie.

 

Krachtig verhaal

Om het bedrijf beter te leren kennen, startte het traject met gesprekken en brainstorms. We bespraken wat Van der Tol uniek maakt en welke kansen en uitdagingen er zijn. Zo leerden we Van der Tol kennen als familiebedrijf dat al generaties lang werkt aan een leefbare, gezonde stad.Door input op te halen, kritische vragen te stellen en lastige keuzes niet uit de weg te gaan maken we het merkverhaal krachtig en breed gedragen.

No-nonsens

Het resultaat is een stoer, no-nonsens ontwerp. Natuurlijk met de nadruk op groen. Het logo, geïnspireerd op het oude logo, werd eenvoudiger en herkenbaarder. Een felgroene accentkleur brengt dynamiek en speelsheid in het ontwerp.

We bedachten ook een nieuwe payoff; vooruitstrevend van nature. Want innovatie zit al generaties lang in het DNA van de hoveniers van Van der Tol.

Website

Voor de website ontwikkelden we een op maat gemaakt WordPress thema. Eenvoudig te beheren en met veel aandacht voor vindbaarheid. We schreven nieuwe teksten op basis van gesprekken en een SEO-analyse, zodat ze effectiever en beter leesbaar zijn, en allemaal dezelfde tone-of-voice hebben.

Resultaat

We blijven betrokken bij de online communicatie, om ‘m het hele jaar door fris en groen te houden.

Voor de fotografie werkten we samen met Eelke Dekker. Voor SEO-optimalisatie met Ad Your Service.