My Peony Society
Online en offline communicatie voor de marktleider in premium pioenrozen
Wat we deden
Online strategie, UX-design, Development, WordPress
Uitdaging
Laat zien wat My Peony Society anders maakt dan concurrenten.
Oplossing
Terug naar de kern: een familiebedrijf van perfectionisten, die echt leven voor de pioenroos.
Nieuw perspectief
My Peony Society verenigt de beste pioenrozenkwekers ter wereld, en brengt hun oogst samen in één waanzinnige collectie. Daarmee is My Peony Society favoriet onder handelaren en inkopers die gaan voor topkwaliteit en -service. We werken met heel veel plezier al een hele lange tijd samen met My Peony Society, en we maakten ook de vorige site. Maar de wereld staat niet stil; het was tijd voor een nieuw perspectief.
Hart en ziel
We gingen terug naar de kern met een strategie die benadrukt wat My Peony Society zo bijzonder maakt. Een familiebedrijf van perfectionisten, al generaties lang in de ban van de “pioenenkoorts”, zoals ze zelf zeggen. Het kan altijd beter, mooier, grootser. Het lukt ze om het onmogelijke voor elkaar te krijgen omdat ze er met hart en ziel voor gaan. Wij merken dat ook in het contact met Marty en zijn team: het enthousiasme en de ambitie spat er vanaf! Dat gevoel vertaalden we naar de zin: “Living life in full bloom”.


Kleurrijk
Op de site vertellen we niet alleen over de collectie, maar ook het verhaal van My Peony Society zelf. Over het ontstaan, de mensen, en de visie op een duurzame toekomst. In de uitwerking kiezen we voor grote, gedurfde vormgeving en sterke contrasten. Er is natuurlijk nog steeds veel aandacht voor de pioenrozen: de collectie bestaat uit kleurrijke pagina’s, waarin de foto van de pioenroos een tikkie over de titel heenvalt, en als het ware van je scherm afknalt.
Groei
Om je communicatie te laten meegroeien moet je af en toe een ander perspectief durven kiezen. Kijken wat ertoe doet, waar je unieke kracht in zit en wat er alleen maar is “omdat we het nou eenmaal altijd zo doen.” In dit project hebben we met een frisse blik kunnen ontwerpen. Het resultaat is een strategie die klaar is voor het komende seizoen. En daarna kan doorgroeien, met een beetje snoeiwerk op z’n tijd.


De identiteit is ontwikkeld door EdenSpiekermann. Fotografie en video door Eelke Dekker, Jordi Huisman en Joske Simmelink.
