Case

Odilia

Anything but ordinary – Creating a brand identity that gets you excited for big, bold, colorful flowers.

What we did

Merkstrategie, Merkidentiteit, Naming, Website, Communicatiemiddelen

Uitdaging

Creëer een nieuw merk dat zich richt op de groothandel in exotische bloemen zoals Banksia, Nutans, Cape Green en meer.

Oplossing

Deel de vreugde en opwinding van het ontdekken van buitengewone, buitengewone bloemen met iedereen. Inspireer zowel handelaren als klanten om met Odilia op avontuur te gaan.

Een voorliefde voor het buitengewone

Odilia is een avonturier, met een voorliefde voor het buitengewone. Ze nodigt je uit om mee op avontuur te gaan. Deze karaktereigenschappen komen terug in het merk; van tone-of-voice tot illustraties, fotografie en kleuren.

Specialistisch merk met grote aantrekkingskracht

Odilia’s productportfolio richt zich op “buitengewone” bloemen; groot, krachtig en kleurrijk. Het is een specialistisch merk met een grote aantrekkingskracht.

 

Bij het ontwerpen van de identiteit hebben we een aantal gedurfde keuzes gemaakt en iets gecreëerd dat totaal anders is dan andere bloemenmerken.

8-odilia

Communicatie met een verhaal

Wij ontwierpen en produceerden alle online en offline communicatie. Logo, type, website, brochures en sociale-mediakanalen dragen allemaal bij aan het centrale merkverhaal en delen Odilia’s enthousiasme voor het buitengewone.

De semi-transparante verpakkingen zien er aantrekkelijk uit en onderscheiden zich in de wereld van de bloemengroothandel. Een cool boekje, met leuke beschrijvingen van elke soort, laat handelaars en bloemisten kennismaken met deze buitenaardse schoonheden.

Bezoek de website
Fotografie door Joske Simmelink
Illustraties door Yara Ruby