Plekk is een innovatieve dating-app die anders over matches denkt

Een gloednieuwe dating-app, bedacht om singles die serieus op zoek zijn met elkaar in contact te brengen. En ze meteen een leuk gespreks-onderwerp te bieden: hun favoriete plek! Vanaf nu loop je in je lievelingspark, stamkroeg of op een hip festival de kans om de ideale match tegen het lijf te lopen.

De bedenkers van Plekk wilden een innovatieve, Nederlandse dating-app maken. Een mooie uitdaging, maar ook een lastige: hoe ziet zo'n innovatieve app er uit, en hoe onderscheid die zich van alle bestaande dating-apps? In zo'n drukke markt moet je het anders en beter doen dan de concurrentie.

De klachten die we het meest hoorden over de bestaande apps: foto's swipen is een vleeskeuring, er komt maar zelden een leuk gesprek uit een match want je hebt eigenlijk niet écht iets gemeen. Samen met de initiatiefnemers van Plekk bedachten we een oplossing voor die problemen: een innovatieve, unieke kijk op "goede matches". Niet je foto of je locatie bepalen je matches, maar welke plekken jij zelf als favoriet bestempelt.

We hielpen bij de ontwikkeling van een duidelijk, onderscheidend concept en realiseerden een pakkende merk-identiteit en een supermodern grafisch ontwerp.

Campagnebeeld dat we gebruiken om Plekk te promoten
Ontwerp van een scherm in de Plekk app
Gebruiksvriendelijk ontwerp op alle devices
Ontwerp van het logo en voorbeeld van een campagne-tekst
Grafische elementen vormen de basis van de huisstijl
Campagnebeeld, bedoeld voor een jonge doelgroep
Interactie-ontwerp van de innovatieve app Plekk
Fotografie is een onderdeel van de huisstijl die we ontwierpen
Sfeerbeeld dat gebruikt wordt in de promotie van de app
Tekst die we schreven voor de campagne: Als je me zoekt ben ik in de gouden eeuw.
Ontwerp van de time-line in de app
De campagne benadrukt de werking van de app, bijvoorbeeld tijdens concerten

In een brainstorm en een aantal gesprekken bepaalden we samen met de opdrachtgever wat Plekk uniek maakt en hoe we dat doorvertalen naar het concept, de merk-identiteit en het ontwerp. De app brengt de fysieke en digitale wereld samen: de leukste mensen ontmoet je op de plekken waar je allebei graag komt.

Die unieke visie komt tot uitdrukking in de merk-identiteit. We laten zien hoezeer de app vermengd is met activiteiten en plekken in de fysieke wereld. Kleurrijke, digitale location-markers op foto's van echte Nederlandse plekken laten zien: hier gebeurt iets moois. Dit is een veilige plek, waar je een community van serieuze, leuke singles ontmoet die iets te vertellen hebben over hun favoriete plekken. En de app is nadrukkelijk geen gelikte Amerikaanse tool om snel foto's te beoordelen. Daarvoor is Plekk te nuchter, te vriendelijk en te Nederlands.

We zijn verantwoordelijk voor het (mee-)bedenken van het concept, het ontwikkelen van de merk-identiteit, het interactie-ontwerp en het grafisch ontwerp van de app. Voor de lancering realiseerden we campagne-beelden en copy. Innovattic ontwikkelde de app, voor iOS en Android.

Geïnteresseerd in een samenwerking?

Bas Breugelmans

Bas Breugelmans
06 41 28 98 41
bbreugelmans@gusmanson.nl