De huisstijl van Omniscale geeft enthousiasme de ruimte

Omniscale bouwt internet-applicaties en websites. Het bedrijf dat klein begon groeit in rap tempo uit tot volwassen full-service bedrijf. Ze zochten een herkenbare huisstijl om op een professionele manier te communiceren met hun opdrachtgevers.

Wat ons opvalt tijdens de kennismaking met Omniscale is dat ze niet alleen heel veel technische kennis hebben, maar ook gemakkelijk kunnen vertellen over complexe technische zaken. En superklantvriendelijk zijn. De developers die er werken hebben heel veel technische kennis maar lijken in niets op saaie, stugge ICT'ers.

De prettige flexibele, menselijke houding van het bedrijf willen we benadrukken in de merk-identiteit. We kiezen een opvallende, stoere groene kleur en een letter die je gemakkelijk associeert met programmeercode. De 'O' van het logo maakt ruimte voor opvallende, tegendraadse boodschappen. Zo wordt iedere uiting een middel om te laten zien dat Omniscale hartstikke benaderbaar is, veel kennis in huis heeft en een tomeloze passie voor technologie heeft.

1
Een responsive website
Afdrukken
IMG_6409
De Omniscale website op een tablet
4
7-2
Hack everything T-shirt
2
IMG_6422

Merk-identiteit en huisstijl zijn uiteindelijk uitgewerkt in een flink aantal verschillende middelen. Visitekaartjes, briefpapier, t-shirts, een website, visuals voor social media. En natuurlijk in copy. De tekst is stoer, eigenwijs en direct. Geen lange zinnen en geen ingewikkeld gedoe. 'Vergeet copy paste', want Omniscale bouwt high-end toepassingen die kennis en kunde vereisen. Omniscale werkt niet vanuit de techniek, maar vanuit de eindgebruiker. 'Jouw internet'.

Het resultaat is een sterke merk-identiteit en een concept waarmee je eindeloos kunt variëren in verschillende uitingen.

Geïnteresseerd in een samenwerking?

Bas Breugelmans

Bas Breugelmans
06 41 28 98 41
bbreugelmans@gusmanson.nl