Wat de merk-identiteit vertelt over het karakter van Innovattic

Innovattic wilde een nieuwe website. Maar wat ze nodig hadden was een merk-identiteit die opdrachtgevers en potentiële werknemers in een oogopslag vertelt waar Innovattic voor staat. We overtuigden ze dat voor een goede online communicatie éérst een sterke merk-identiteit nodig is.

Innovattic bedenkt en ontwikkelt mobiele apps voor Android en iOS. Het bedrijf groeide razendsnel uit tot een van de meest succesvolle app-ontwikkelaars van Nederland, met opdrachtgevers zoals de Consumentenbond en NPO. Toen ze ons vroegen om een nieuwe website te ontwerpen gingen we allereerst aan de slag met de merk-identiteit. Resultaat was niet zomaar een website maar een huisstijl met karakter, die dagelijks helpt bij het communiceren met partners, opdrachtgevers en werknemers.

De huisstijl van Innovattic is herkenbaar en praktisch
Ze houden van foosball bij Innovattic
De merk-identiteit vertelt op een leuke manier over het bedrijf
De developers van Innovattic zijn geen saaie ICT’ers
Hoe de merk-identiteit werkt op de website
Zelfs de visitekaartjes vertellen openhartig over hun ideeën
Idee voor een app? Pak het Innovattic kladblok er maar bij.
In advertenties zoekt Innovattic naar developers met karakter
Onze copywriter schreef teksten voor wandstickers. En voor de website, trouwens.
De merk-identiteit is consequent doorgevoerd in het briefpapier
Bij Innovattic werken mensen die iets te vertellen hebben - waar anders dan op de Team pagina?
Het eigenwijze karakter van de merk-identiteit spreekt opdrachtgevers en werknemers aan
Persoonlijke visitekaartjes voor Innovattic
De typografie zoals die werkt op een t-shirt en in een brochure.
Cases zijn geen lijstjes met buzzwords maar artikelen met inhoud.
Zo wordt het kantoor er ook nog eens veel leuker op.
Bij Innovattic werken mensen, geen robots.
Infographic over goede en slechte ideeën, opgemaakt in de huisstijl
201
Mobile strategy for human beings

Samen bedachten we een merk-identiteit die laat zien wat Innovattic uniek maakt: hun visie, lef en creatieve inbreng bij projecten. Waar andere app ontwikkelaars 'gewoon' in opdracht werken, heeft Innovattic iets te vertellen. Er werken geen ICT'ers, gewoontedieren of robots maar individuen met ambitie. Dat concept laten we terugkomen in een identiteit die de nadruk legt op inhoud. Die eigenwijs is, tegen de stroom in durft te gaan en met enthousiasme vertelt over het talent en de ambities van het bedrijf. Niet alleen aan opdrachtgevers maar ook aan potentiële nieuwe werknemers.

Dat zit 'm bijvoorbeeld in uitgesproken kleuren, een eigenwijs lettertype en opvallende copy. We schreven teksten die benadrukken dat de developers van Innovattic graag over hun werk vertellen en dat ze hun ideeën niet onder stoelen of banken steken. We maakten advertenties, posters, visitekaartjes en  een responsive website met uitgebreide cases en redactionele artikelen. Allemaal verschillend maar met een herkenbare afzender. Omdat we begonnen met een solide merk-identiteit volgde de uitwerking van al die verschillende middelen vanzelf.

Wat levert het uiteindelijk op? Innovattic communiceert makkelijker over hun diensten, bereikt grotere opdrachtgevers en vindt gemakkelijker sollicitanten. De identiteit brengt ook het team van Innovattic bij elkaar: wie is er niet trots om bij zo'n uniek bedrijf te werken?

Bezoek de website van Innovattic.

Geïnteresseerd in een samenwerking?

Bas Breugelmans

Bas Breugelmans
06 41 28 98 41
bbreugelmans@gusmanson.nl